Fundacja Kulturalny Szlak


Fundacja Kulturalny szlak jest podmiotem, który rozpoczął swoja działalność w 2013 roku. Fundatorami są Katarzyna Wiwer – prezes Fundacji oraz Rafał Monita – wiceprezes. Fundacja postawiła sobie na celu promowanie wartościowych zjawisk z dziedziny kultury, nauki i sztuki w kraju i zagranicą, działalność edukacyjną w dziedzinach związanych ze sztuką, promocją kultury i sztuki. Działalność fundacji odbywa się poprzez organizację wystaw, pokazów, koncertów, realizacji audiowizualnych, wymian międzynarodowych, kursów, warsztatów, akcji w przestrzeni publicznej oraz innych imprez, których celem jest promocja, upowszechnianie lub prezentacja działań kulturalnych i artystycznych.
Głównym polem działalności fundacji jest organizacja dwóch festiwali muzycznych: Muzyka nad Zdrojami w Szczawnicy oraz Barok na Spiszu. Festiwal Muzyka nad Zdrojami odbywa się w Szczawnicy od ośmiu lat. Koncerty odbywają się w tym popularnym uzdrowisku każdego lata w lipcu. Na festiwalu prezentowana jest muzyka bardzo zróżnicowana – od muzyki dawnej po współczesną; od recitali solowych, poprzez koncerty kameralne, aż po zespoły o większym składzie – orkiestry, czy chóry. Muzyka prezentowana na festiwalu prezentuje wysoki poziom wykonawczy. Drugim festiwalem jest prężnie się rozwijający festiwal Barok na Spiszu, którego piata edycja odbyła się w bieżącym roku. Jest to festiwal skupiający się wyłącznie na wykonawstwie muzyki barokowej w zabytkowych wnętrzach o barokowym wystroju znajdujących się na terenie Spisza. Festiwal łączy funkcję prezentacji zabytków i muzyki również z funkcją edukacyjną. Podczas koncertów odbywają się tzw. mini wykłady prezentujące w bardzo skoncentrowanej postaci wiedzę o zabytkach Spisza, stylu barokowym, prezentowanej na koncercie muzyce, czy instrumentarium. Festiwal Barok na Spiszu skupia się szczególnie na prezentacji barokowej muzyki polskiej, inicjuje premierowe programy przygotowywane przez zaproszone zespoły specjalnie dla festiwalu. Festiwal zaprasza wykonawców specjalizujących się w wykonawstwie muzyki dawnej na instrumentach z epoki prezentujących najwyższy poziom wykonawczy.